Přeskočit na hlavní obsah

Brokolicová polévka


Mám ráda, když jídlo září barvami a to tahle brokolicová polévka umí. Je hotová opravdu rychle a navíc má jemnou chuť, takže ji můžete doplnit třeba čerstvou řeřichou, rukolou nebo jakoukoli jinou výraznější ingrediencí. Je to ideální polévka na více dní, protože si ji pokaždé můžete upravit trochu jinak. Svou barvou už opravdu volá po jaru. Já už se nemohu čerstvých zelených surovin dočkat. Jemnost polévce dodává kokosové mléko a věřte, že leckdo ani nepozná, že je polévka právě z brokolice.

Budeme potřebovat:

1 brokolice (cca 300 g růžiček brokolice bez košťálu)
1 cibule
400 ml vývaru
1/2 plechovky kokosového mléka
olej
muškátový oříšek

zakysaná smetana
řeřicha/rukola

Postup:

Nejprve oddělíme růžičky brokolice od košťálu, který potřebovat nebudeme. Do středně velkého hrnce nalijeme vodu a necháme ji přivést k varu. V tu chvíli do ní vhodíme růžičky brokolice a necháme prudce vařit asi 3 minuty. Poté brokolici scedíme a ihned přendáme do předem přichystané mísy se studenou vodu s kostkami ledu. Brokolici necháme zchladnout a mezitím v kastrůlku osmahneme na oleji najemno nakrájenou cibuli. Poté vyjmeme brokolici z vody, přidáme ji do kastrolu k cibuli a zalijeme vývarem. Přelijeme do mixéru a rozmixujeme na jemný krém. Polévku přelijeme zpátky do kastrolu a zjemníme ji kokosovým mlékem. Dochutíme solí, pepřem a na závěr nastrouháme do polévky špetku muškátového oříšku.







Komentáře

Author

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kokosová panna cotta s jahodami

Veganskou panna cottu jsem chtěla vyzkoušet už vážně dlouho! No a vzhledem k tomu, že jsem měla spoustu čerstvých domácích jahod a nechtělo se mi něco péct, přišla na řadu právě panna cotta. Ještě než vám ale představím celý recept, musím vám napsat příběh jahod, ze kterých jsem ji dělala. Babička totiž odjela na chalupu, a tak jsem kromě zalévání kytek dostala za úkol otrhat všechny jahody, co jí rostou na záhonku. No nezní to nijak složitě a zvládla jsem to celkem rychle, ale to bych to nebyla já, aby se něco nezvrtlo. Poté, co jsem sesbírala všechny jahody a dala je do krabičky, jsem rychle zamkla byt a pospíchala domů. Jako vždycky jsem měla kabelku a ještě další triliardu tašek, dvoje klíče v jedné ruce a v druhé ruce krabičku s jahodami. Takže když jsem přišla k autu, nenapadlo mě nic lepšího, než si jahody odložit na střechu, abych zvládla odemknout. No asi už je vám jasné, co následovalo! Na jahody jsem samozřejmě zapomněla, nastartovala jsem a v klidu odjela. Projela jsem

Bezlepkové zázvorky

Konečně mám zase trochu času! Poslední týdny byly opravdu nabité, a tak jsem blog a celkově vaření docela zanedbávala. Dělala jsem totiž autoškolu, do toho jsme měli spoustu věcí ve škole a navíc je období Vánoc, takže spoustu vánočních koncertů. Teď už jsem na tom o něco lépe. Tyhle zázvorky jsem sice pekla už o víkendu a recept přidávám až teď. Každopádně ale ještě pár dní (přesněji 11) do Vánoc zbývá, a tak máte ještě malinko času je vyzkoušet. A kdyby ne, tak není nikde dáno, že cukroví se smí jíst jen o Vánocích. :D Budeme potřebovat: 150 g pohankové mouky 50 g čirokové mouky 60 g kokosové ramy 3-4 lžíce medu (část můžete nahradit javorovým sirupem) 5 cm zázvoru 2 lžičky prášku do pečiva citronová kůra špetka skořice špetka kurkumy Postup: Mouky prosejeme a smícháme s práškem do pečiva. Poté přidáme ztuhlou ramu, med a nastrouhaný zázvor. Přidáme také koření (kurkumu a skořici) a nezapomeneme ani na nastrouhanou citronovou kůru. Vypracujeme v těsto. Pokud by se

Veganský krtkův dort

Konečně se naskytla příležitost znovu upéct krtkův dort, nafotit ho a nahrát recept na blog. Krtkův dort zbožňuju už odmalička a žádná moje dětská oslava se bez něj neobešla. Pak jsem na něj ale na nějaký čas úplně zapomněla a až když jsem dostala nápad na jeho veganskou verzi, jsem si zase uvědomila, jak vynikající dezert to je. Zatím pokaždé když jsem ho pekla, sklidil úspěch i přesto, že je těsto ze špaldové mouky a krém z kokosového mléka. Dokud jsem to neřekla, nikdo to nepoznal. Budu moc ráda, když recept vyzkoušíte a snad vám zachutná stejně tak jako mně. Budete potřebovat: Na korpus: 240 g hladké špaldové mouky 2-3 lžičky prášku do pečiva 20 g kvalitního kakaa 6 lžic třtinového cukru špetku soli 70 ml rostlinného oleje 300 ml rostlinného mléka Na krém: 1 banán 1 plechovka kokosového mléka (pouze ztuhlou část - je třebat ho nechat ztuhnout, nejlépe přes noc, v lednici) 20 g hořké čokolády 2-3 banány Postup: Nejdříve si připravíme korpus. Mouku proseje