Přeskočit na hlavní obsah

Guacamole


Avokádo je jedna z mých nejoblíbenějších surovin vůbec. Na mém instagramovém profilu se proto fotky s ním objevují velice často, ale tady na blogu ho bohužel trošku zanedbávám. Nevím, čím to je, že se pořád nemůžu dostat k tomu sepsat recepty na svá nejoblíbenější jídla. Nejspíš právě proto, že je dělám tak často, až na ně tak trošičku zapomínám. Takže po dlouhém slibování tu bude alespoň jeden z nich a to právě na mé milované guacamole.

Budete potřebovat:

1 zralé avokádo (nejlépe odrůdy Hass)
1 lžíci limetové šťávy
3 lžičky olivového oleje
1/2 menší červené cibulky
1 menší rajče
čerstvě mletý pepř a chilli
himalájskou sůl (asi 1/3 lžičky)
čerstvou petržel

Postup:

Červenou cibulku oloupejte a nakrájejte na jemno. Rajče rozkrojte, vydlabejte dužinu, kterou na guacamole potřebovat nebudete a rajče nakrájejte na malinké kostičky. Avokádo rozkrojte napůl, vyjměte pecku a lžící vydlabejte. Dejte ho do misky a pomocí vidličky ho rozmačkejte. Přidejte nakrájenou cibulku, rajče, lžíci limetové šťávy, olivový olej, sůl, pepř a chilli. Vše promíchejte. Servírujte posypané čerstvě nasekanou petrželkou.








Komentáře

Author

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kokosová panna cotta s jahodami

Veganskou panna cottu jsem chtěla vyzkoušet už vážně dlouho! No a vzhledem k tomu, že jsem měla spoustu čerstvých domácích jahod a nechtělo se mi něco péct, přišla na řadu právě panna cotta. Ještě než vám ale představím celý recept, musím vám napsat příběh jahod, ze kterých jsem ji dělala. Babička totiž odjela na chalupu, a tak jsem kromě zalévání kytek dostala za úkol otrhat všechny jahody, co jí rostou na záhonku. No nezní to nijak složitě a zvládla jsem to celkem rychle, ale to bych to nebyla já, aby se něco nezvrtlo. Poté, co jsem sesbírala všechny jahody a dala je do krabičky, jsem rychle zamkla byt a pospíchala domů. Jako vždycky jsem měla kabelku a ještě další triliardu tašek, dvoje klíče v jedné ruce a v druhé ruce krabičku s jahodami. Takže když jsem přišla k autu, nenapadlo mě nic lepšího, než si jahody odložit na střechu, abych zvládla odemknout. No asi už je vám jasné, co následovalo! Na jahody jsem samozřejmě zapomněla, nastartovala jsem a v klidu odjela. Projela jsem

Bezlepkové zázvorky

Konečně mám zase trochu času! Poslední týdny byly opravdu nabité, a tak jsem blog a celkově vaření docela zanedbávala. Dělala jsem totiž autoškolu, do toho jsme měli spoustu věcí ve škole a navíc je období Vánoc, takže spoustu vánočních koncertů. Teď už jsem na tom o něco lépe. Tyhle zázvorky jsem sice pekla už o víkendu a recept přidávám až teď. Každopádně ale ještě pár dní (přesněji 11) do Vánoc zbývá, a tak máte ještě malinko času je vyzkoušet. A kdyby ne, tak není nikde dáno, že cukroví se smí jíst jen o Vánocích. :D Budeme potřebovat: 150 g pohankové mouky 50 g čirokové mouky 60 g kokosové ramy 3-4 lžíce medu (část můžete nahradit javorovým sirupem) 5 cm zázvoru 2 lžičky prášku do pečiva citronová kůra špetka skořice špetka kurkumy Postup: Mouky prosejeme a smícháme s práškem do pečiva. Poté přidáme ztuhlou ramu, med a nastrouhaný zázvor. Přidáme také koření (kurkumu a skořici) a nezapomeneme ani na nastrouhanou citronovou kůru. Vypracujeme v těsto. Pokud by se

Špenátový koláč

Špenát mám odjakživa moc ráda. A špenátový koláč? To je srdcovka! Tenhle koláč jsem poprvé pekla asi před rokem do soutěže, kde bylo za úkol použít ovesné vločky. V těstě se mi mouka z ovesných vloček osvědčila, ale protože je těsto z ovesné mouky hodně křehké, přidávám i trochu špaldové. Doma všem moc chutná, což dokazuje to, že pokaždé skoro zmizí, než ho stihnu vyfotit. Tenkrát do soutěže mi zbyl opravdu mini kousek, až jsem si říkala, jestli takovou fotku můžu vůbec publikovat. A tentokrát to nebylo o moc lepší. Na chvilku jsem odešla z kuchyně a zbyla sotva půlka :D a to se u nás doma moc často nestává. Nakonec jsem ho nějak nafotila a doufám, že pokud ho vyzkoušíte, bude vám chutnat. Budeme potřebovat: Na těsto: 200 g mouky z ovesných vloček 50 g špaldové mouky 1 lžička prášku do pečiva 70 ml olivového oleje 4 lžíce jogurtu řeckého typu 4-5 lžic vlažné vody 1/2 lžičky soli 1 lžička lahůdkového droždí Na náplň: 350 g mraženého listového špenátu (čerstvého použí